Keuzes maken...

... wat is belangrijk?

ONDERWIJS

ONDERWIJSAANBOD

Alle workshops, trainingen en begeleidingstrajecten zijn maatwerk.

De training GTD heeft een standaard programma.

Na een telefonisch of een persoonlijk gesprek worden jouw doelen besproken en ontvang je een passend voorstel en een prijsopgave.

Dit kan een workshop (max. 2 uur) zijn, een training (één dagdeel of dag) of meerdere contactmomenten met vervolgopdrachten.

Een aantal voorbeelden van workshops:

Lezing: In 40 minuten naar een 40-urige werkweek (sectoronafhankelijk) 40 min.

Veel mensen in het onderwijs ervaren een hoge werkdruk. Tegelijkertijd bezorgt (een deel van) het werk hen veel plezier. Werkdrukvermindering is een veel besproken onderwerp in het onderwijs. We proberen een goede balans te houden tussen werk en privé en dat begint bij het stellen van grenzen. Hoe kun jij ervoor zorgen dat jij niet alleen die grenzen stelt, maar ook uit komt met jouw werkzaamheden?

Geïnspireerd door grootheden. Met praktische tips en inzichten in wat voor jou werkt, kun jij de volgende dag aan de slag in de praktijk. Ook voor de lange termijn krijg je voldoende inspiratie mee.

Deze lezing is op het Lerarencongres 2015 bekroond tot de 2e plaats van de best gewaardeerde workshops!

Workshop: Van werkdruk naar werkplezier. (mogelijk per sector PO – VO – MBO) 60 min.

Veel mensen in het onderwijs ervaren een hoge werkdruk. Tegelijkertijd bezorgt (een deel van) het werk hen veel plezier.

Wat zorgt bij jou voor werkdruk en wat geeft je een prettig gevoel in wat je doet. Is dat nog in balans of vormt de hoeveelheid aan taken en verplichtingen een bedreiging voor het werkplezier? Uit het boek ‘Van werkdruk naar werkplezier’ wordt gewerkt aan het druk hebben en druk voelen.

Deze lezing is op het Lerarencongres 2014 bekroond tot de 3e plaats van de best gewaardeerde workshops!

Workshop: Deeltijd Werken: goed voor het onderwijs en goed voor jezelf (sectoronafhankelijk) 60 min.

Leerkracht is een beroep, een beroep waarbij je leerlingen leert om hun dromen waar te maken. Niets beter ter inspiratie daarvoor is een leerkracht die zélf zijn dromen waarmaakt. En dat is een onderwerp dat tegenwoordig ter discussie staat. Een leerkracht die niet fulltime voor school kiest, is dat een goede leerkracht?

Het antwoord is volmondig JA! Als jij een leerkracht bent met dromen en ambities die verder reiken dan alleen je klas, dan is het aan jou om die dromen waar te maken! Jij heb het recht om je talenten en verlangens op je eigen manier vorm te geven. Of je nu je werk wilt combineren met je gezin of met nog een andere baan, het vormgeven van jouw dromen geeft positieve energie die op beide een heel gunstige uitwerking kan hebben.

De toekomst van de leraar en Het Nieuwe Werken. Wil je dat? Hoe doe je dat praktisch?

Workshop: Werkplezier en vitaliteit. (sectoronafhankelijk, leeftijd deelnemers 55+) 75 min.

Je hebt al veel doorgemaakt in je carrière en je hebt nog een aantal jaren voor de klas te gaan. Het Onderwijs is zo groot, divers en veranderlijk. Je wilt mee met de ontwikkelingen maar daarin ook je grenzen bewaken. We maken een zoektocht naar dingen die je energie en vitaliteit geven, zowel in je werk als privé. Zo houd je de weegschaal van het leven in balans en kun je nog jaren genieten van voor de klas staan.

Lezing: Van Starter naar Young Professional (sectoronafhankelijk, maximale ervaring 5 jaar) 45 min.

Misschien kijk je er naar uit, misschien kijk je er op terug, je eerste keer voor de klas. Voor het eerst ben je helemaal verantwoordelijk voor een groep. In welke sector in het onderwijs je ook werkt of gaat werken, het gevoel van je eerste “eigen” klas vergeet je nooit. Na deze ervaring komt er veel op je af: teamvergaderingen, oudergesprekken, de eerste ordeverstoring in je klas, de boze collega die op je afstapt en de vele vragen over de begeleidingsformulieren die je in moet vullen. Het dynamische en veeleisende werk is wat het voor velen zo mooi maakt, maar zeker voor een starter is het zwaar om ineens over je heen te krijgen.

Bepaal zelf hoe je met bepaalde situaties en met je eigen ontwikkeling omgaat. Tenslotte is dat wat van een young professional wordt verwacht: je voert de regie in je eigen ontwikkeling, zowel persoonlijk als professioneel.

Workshop: Timemanagement (mogelijk per sector PO – VO – MBO) 60 min.

In het onderwijs komt er steeds een taak(je) bij, maar er gaat niks af. Als u gewoon door blijft werken zoals u het altijd al deed, dan komt u niet meer uit met uw uren. Dat heeft u misschien al gemerkt…. U zult nieuwe vaardigheden moeten ontwikkelen om anders met uw tijd om te gaan, timemanagement dus. In deze workshop gaan we met deze vaardigheden aan de slag.

Lezing: Kennismaking met GTD in het onderwijs (sectoronafhankelijk) 60 min.

Wil jij met het nieuwe (school)jaar alles anders aanpakken?
Wil jij geen ellenlange to-do-lijsten maar een goed overzicht van al je taken en activiteiten?
Dat kan!
Schooljaar-klaar met de 5 GTD stappen:
Verzamel, beslis, organiseer, reflecteer en doe!

Je maakt kennis met Getting Things Done, een methode om productiever te zijn. Alles wat op je afkomt, krijgt van jou de juiste aandacht. Jij maakt de keuze zodat wat je doet, ook het beste is wat je kunt doen. Met volledige rust, aandacht en toewijding. Wil je na deze kennismaking ècht aan de slag? Dan kun je een training van een dag volgen of het boek lezen.

Workshop: Loopbaankansen? Waar kom jij ’s ochtends je bed voor uit? (sectoronafhankelijk) 60 min. 

Ben je toe aan een nieuwe uitdaging?

Of wil je jezelf verder ontwikkelen?

Wil je weten wat de mogelijkheden zijn met o.a. de lerarenbeurs?

En hoe je dit kunt aanpakken?

De workshop Loopbaankansen helpt jou ontdekken hoe jij je volgende stap kan zetten.

Een workshop voor werkenden en werkzoekenden. Deze workshop is geïnspireerd door Ikigai, de combinatie van jouw passie en jouw talenten ingezet ten behoeve van anderen als jouw werk . Hiermee kun je gerichter een keuze maken en je passie volgen.

#website under construction test link: GTD